Uprzejmie przypominamy, że z dniem 01.06.2025 r. weszła w życie Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ww. Ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechnienia w bazie ofert pracy o nazwie ePraca.
Na podstawie art. 83 ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia informujemy o obowiązku zgłaszania ofert pracy do platformy e-Praca przez podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dziennik Ustaw 2022, poz. 902) tj.:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu
- terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Pracodawca, który zgłosi ofertę pracy do ePracy, będzie otrzymywał informację o dopasowanych do tej oferty pracy życiorysach zawodowych bezrobotnych, poszukujących pracy i osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo – o ile osoby te wyraziły zgodę na przekazanie takiej informacji. Informacja, o której mowa powyżej, przekazywana będzie na indywidualne konto oraz na wskazany przez pracodawcę adres elektroniczny lub numer telefonu.
Zapraszamy do składania ofert pracy przez elektroniczny formularz zgłoszenia oferty pracy dostępny w serwisie praca.gov.pl.
Instrukcja zakładania konta organizacji na praca.gov.pl załóż konto.